in , ,

Σύκο: Το ευεργετικό για την υγεία σας καλοκαιρινό φρούτο

Σύκο: Το ευεργετικό για την υγεία σας καλοκαιρινό φρούτο
Σύκο: Το ευεργετικό για την υγεία σας καλοκαιρινό φρούτο

Μια εξαιρετική πηγή ινών και γεμάτα βιταμίνες και μέταλλα, τα αποξηραμένα και φρέσκα σύκα έχουν μια μακρά και λαμπρή ιστορία. Γνωστά ως ένα υγιές και ευέλικτο συστατικό μπορούν να προσθέσουν μια έκρηξη γλυκύτητας σε όλα τα είδη πιάτων …

Τα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα, μέταλλα και φυτικές ίνες. Τα σύκα είναι πλούσια σε μέταλλα, όπως κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο και χαλκό και αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών Α και Κ που συμβάλλουν στην υγεία και την ευεξία.

Τα οφέλη του σύκου για την υγεία

Βοηθάει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Τα σύκα είναι μια καλή πηγή καλίου, ένα μέταλλο που βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι όχι μόνο δεν τρώνε αρκετά φρούτα και λαχανικά, αλλά καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες νατρίου καθώς το αλάτι προστίθεται συχνά σε μεταποιημένα τρόφιμα, μπορεί να είναι ανεπαρκές σε κάλιο.

Η χαμηλή πρόσληψη τροφών πλούσιων σε κάλιο, ειδικά όταν συνδυάζεται με υψηλή πρόσληψη νατρίου, μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση. Στη μελέτη Διατροφικές Προσεγγίσεις για Διακοπή της Υπέρτασης (DASH), μια ομάδα έτρωγε μερίδες φρούτων και λαχανικών αντί για σνακ και γλυκά και επίσης έτρωγε γαλακτοκομικά τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά. Αυτή η διατροφή απέδωσε περισσότερο κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Μια άλλη ομάδα έτρωγε μια «συνηθισμένη» διατροφή χαμηλή σε φρούτα και λαχανικά με περιεκτικότητα σε λιπαρά όπως αυτή που βρέθηκε στη μέση αμερικανική δίαιτα. Μετά από οκτώ εβδομάδες, η ομάδα που έτρωγε τη βελτιωμένη διατροφή μείωσε την αρτηριακή πίεση κατά μέσο όρο 5,5 μονάδες (συστολική) πάνω από 3,0 βαθμούς (διαστολική).

Διαβάστε επίσης: Ρόδι: το παρεξηγημένο φρούτο του φθινοπώρου

Το σύκο είναι πλούσιο σε μέταλλα και φυτικές ίνες
Το σύκο είναι πλούσιο σε μέταλλα και φυτικές ίνες

Βοηθά στη μείωση του βάρους

Τα σύκα είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών. Τροφές πλούσιες σε ίνες και φυτικές ίνες μπορεί να έχουν θετική επίδραση στη διαχείριση του βάρους. Σε μια μελέτη, οι γυναίκες που αύξησαν την πρόσληψη ινών με συμπληρώματα μείωσαν σημαντικά την πρόσληψη ενέργειας, αλλά η βαθμολογία πείνας και κορεσμού τους δεν άλλαξε. Τα σύκα, όπως και άλλα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, μπορεί να είναι χρήσιμα σε ένα πρόγραμμα διαχείρισης βάρους.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στήθους μετά την εμμηνόπαυση

Τα αποτελέσματα μιας προληπτικής μελέτης στην οποία συμμετείχαν 51.823 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες για 8,3 χρόνια κατά μέσο όρο έδειξαν μείωση 34% του κινδύνου καρκίνου του μαστού για εκείνες που καταναλώνουν τις περισσότερες ίνες φρούτων σε σύγκριση με εκείνες που καταναλώνουν το λιγότερο.

Επιπλέον, στην υποομάδα των γυναικών που είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ ορμόνη αντικατάστασης, εκείνες που κατανάλωναν τις περισσότερες ίνες, ιδίως τις δημητριακές, είχαν μείωση κατά 50% του κινδύνου καρκίνου του μαστού σε σύγκριση με αυτές που καταναλώνουν λιγότερο. Τα φρούτα πλούσια σε φυτικές ίνες περιλαμβάνουν μήλα, σύκα, αχλάδια και δαμάσκηνα. Όταν επιλέγετε δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, αναζητήστε δημητριακά ολικής αλέσεως καθώς παρέχουν το περισσότερο πίτουρο (ένα μόνο 1/3 φλιτζάνι πίτουρο περιέχει περίπου 14 γραμμάρια ινών).

Διαβάστε επίσης: Πέντε φρούτα και λαχανικά γεμάτα βιταμίνη C που προφυλάσσουν το αναπνευστικό

Επιδρούν θετικά στα άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις

Σε μελέτες σε ζώα, τα φύλλα σύκων έχουν αποδειχθεί ότι έχουν χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων (μια μορφή στην οποία τα λίπη κυκλοφορούν στην κυκλοφορία του αίματος), ενώ σε μελέτες in vitro, τα φύλλα σύκων ανέστειλαν την ανάπτυξη ορισμένων τύπων καρκινικών κυττάρων. Οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη προσδιορίσει ποιες ουσίες στα φύλλα σύκων είναι υπεύθυνες για αυτά τα αξιοσημείωτα θεραπευτικά αποτελέσματα.

Εκτός από την περιεκτικότητα σε κάλιο και φυτικές ίνες, τα σύκα προέκυψαν από το σύστημα κατάταξης τροφίμων ως καλή πηγή ιχνοστοιχείου μαγγανίου.

Κάνουν καλό στην όραση

Η μητέρα σας μπορεί να σας είπε ότι τα καρότα θα κρατούσαν τα μάτια σας άψογα ως παιδί, αλλά ως ενήλικας, φαίνεται ότι τα φρούτα είναι ακόμη πιο σημαντικά για τη διατήρηση της όρασης σας. Τα δεδομένα που αναφέρθηκαν σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Archives of Ophthalmology υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση 3 ή περισσότερων μερίδων φρούτων, όπως το σύκο, ανά ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία (ARMD), την κύρια αιτία απώλειας όρασης σε ηλικιωμένους ενήλικες, κατά 36%, σε σύγκριση με άτομα που καταναλώνουν λιγότερες από 1,5 μερίδες φρούτων καθημερινά.

Φωτό

Επίσης

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και αποθηκεύστε με το Αστεράκι για να μην χάνετε τα άρθρα μας!

Written by Jim Taylor

Ο Jim Taylor είναι content marketer και έχει αρθρογραφήσει σε αρκετά blogs και sites. Αγαπημένα θέματα, όσα αφορούν το σπίτι και το ευζείν.

Με ποιον τραγουδιστή είχε σχέση η Έλλη Κοκκίνου στα 19 της; Δε θα το πιστεύεις!

Με ποιον τραγουδιστή είχε σχέση η Έλλη Κοκκίνου στα 19 της; Δε θα το πιστεύεις!

Ελένη Μενεγάκη: Οι ευχές της στο Μάκη Παντζόπουλο για τη "γιορτή του πατέρα"

Ελένη Μενεγάκη: Οι ευχές της στο Μάκη Παντζόπουλο για τη “γιορτή του πατέρα”