in , ,

Οι 10 τροφές που βάζουν φρένο στη γήρανση

Οι 10 τροφές που βάζουν φρένο στη γήρανση
Οι 10 τροφές που βάζουν φρένο στη γήρανση

Κανείς δεν μπορεί, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, να σταματήσει τη διαδικασία της γήρανσης, μπορεί όμως να της βάλει φρένο και το πρώτο βήμα για αυτό είναι η σωστή διατροφή.

Καθώς μεγαλώνουμε το σώμα μας αλλάζει όχι μόνο οπτικά αλλά και εσωτερικά. Αλλάζει ο τρόπος που λειτουργεί: απαιτείται περισσότερος χρόνος για την πέψη των τροφών, μειώνεται το αίσθημα της δίψας και δεν πίνετε αρκετό νερό, ενώ μειώνεται και η γεύση και είναι πιθανό να αδιαφορείτε για το φαγητό.

Τα κλειδιά της υγιεινής διατροφής είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, οι καλές πρωτεΐνες, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, τα καλά λιπαρά και η μείωση του αλατιού.

Υπάρχουν τροφές που μπορεί να βάλουν φρένο στη διαδικασία της γήρανσης και να βοηθήσουν το σώμα να την αντιμετωπίσει καλύτερα. Δείτε ποιες είναι:

1.Νερό

Καθώς μεγαλώνετε, πίνετε λιγότερο νερό, επειδή δεν αισθάνεστε έντονη δίψα. Η χρόνια αφυδάτωση, φαίνεται στα κύτταρα και προκαλεί κόπωση, σύγχυση, πονοκεφάλους και δυσκοιλιότητα. Φροντίστε να πίνετε τουλάχιστον 7-8 ποτήρια νερό ημερησίως.

2. Μούρα

Είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε, που συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας των κυττάρων. Μπορείτε να τα τρώτε σκέτα ή στο γιαούρτι σας.

Διαβάστε επίσης: Ξενύχτησες; Αυτό είναι το μυστικό για λαμπερή επιδερμίδα την επόμενη μέρα

3. Φυτικές ίνες

Φρούτα, λαχανικά, μη επεξεργασμένα δημητριακά ολικής αλέσεως, παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία του πεπτικού. Προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα και συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης, της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων φλεγμονής, προστατεύοντας την υγεία της καρδιάς. Βοηθούν επίσης στον έλεγχο του σακχάρου, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

4.Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά βοηθούν έτσι στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων
Τα λιπαρά βοηθούν έτσι στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων

Ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες προστατεύουν την καρδιά, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Βοηθούν έτσι στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικών επεισοδίων. Στοχεύστε στην κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων την εβδομάδα.

5. Λάδι

Το μαγείρεμα με ελαιόλαδο βοηθά στη μείωση της «κακής» (LDL) και την αύξηση της «καλής» (HDL) χοληστερόλης.

6. Γιαούρτι

Ο κίνδυνος οστεοπόρωσης αυξάνεται καθώς μεγαλώνετε. Το γιαούρτι είναι καλή πηγή ασβεστίου, το οποίο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών σας. Επιλέξτε κάποιο γιαούρτι εμπλουτισμένο με βιταμίνη D, η οποία βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου. Βοηθά επίσης στην καλύτερη πέψη των τροφών και είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες.

7. Ντομάτες

Είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, το οποίο βοηθά στην προστασία από τον καρκίνο του προστάτη και τον καρκίνο του πνεύμονα. Οι μαγειρεμένες ή επεξεργασμένες ντομάτες (χυμοί, σάλτσες) είναι καλύτερες γιατί η θερμότητα απελευθερώνει περισσότερο λυκοπένιο.

8. Κρασί

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί είναι ιδανικό
Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί είναι ιδανικό

Το αλκοόλ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της «κακής» χοληστερόλης, την πρόληψη των θρόμβων στο αίμα και τη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης. Εννοείται ότι πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, δηλαδή όχι πάνω ένα ποτήρι για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες.

Διαβάστε επίσης: Ακολουθήστε τα σωστά βήματα για να χάσετε τα κιλά των γιορτών

9. Μπρόκολο

Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, αλλά και φυτικές ίνες.

10. Ξηροί καρποί

Πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, οι ξηροί καρποί και ειδικά καρύδια, αμύγδαλα και φουντούκια, ωφελούν τη συνολική υγεία, όταν καταναλώνονται με μέτρο, δηλαδή μια μικρή χούφτα καθημερινά.

Με πληροφορίες από Like

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και αποθηκεύστε με το Αστεράκι για να μην χάνετε τα άρθρα μας!

Written by Thalia P.

Πρωτοχρονιά 2020: τα κλικ των σταρ για τη νέα χρονιά

Πρωτοχρονιά 2020: τα κλικ των σταρ για τη νέα χρονιά

Πιρς Μπρόσναν: οι γιοι του μεγάλωσαν και είναι κούκλοι

Πιρς Μπρόσναν: οι γιοι του μεγάλωσαν και είναι κούκλοι