LIFEBUZZ
News Ελλάδα Υγεία

Βιταμίνη D: 5 τρόποι για να τη διατηρήσετε το χειμώνα

Βιταμίνη D: 5 τρόποι για να τη διατηρήσετε το χειμώνα
Βιταμίνη D: 5 τρόποι για να τη διατηρήσετε το χειμώνα

Η βιταμίνη D είναι η βιταμίνη που βοηθά στη καλή υγεία των οστών, των δοντιών και των μυών, αλλά τα επίπεδα μπορούν να μειωθούν σημαντικά μόλις τελειώσει το καλοκαίρι. Αυτοί είναι 5 τρόποι για να διασφαλίσετε ότι θα λαμβάνετε αρκετή ποσότητα κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Βιταμίνη D: συμπληρώματα

Από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο, οι περισσότεροι από έμας παράγουν όλη τη βιταμίνη D που χρειάζονται στο σώμα τους, καθώς το φως του ήλιου χτυπά το δέρμα μας όταν βρίσκομαστε σε εξωτερικούς χώρους. Τα επίπεδα πέφτουν σημαντικά όταν λήξει το καλοκαίρι. “Δεν είναι τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης D που έχουν σημασία – η έλλειψή της είναι το πρόβλημα”, λέει η Julia Newton-Bishop, καθηγήτρια δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο του Leeds.

Η επιστημονική συμβουλευτική επιτροπή για τη διατροφή συνιστά όλοι να εξετάσουν το ενδεχόμενο λήψης μέτριας ημερήσιας δόσης βιταμίνης D, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση των οστών, των δοντιών και των μυών σας υγιή. Για ανθρώπους με σχετικά καλή υγεία, χρειάζονται 10 μικρογραμμάρια. “Για τους ανθρώπους με πιο σκούρα δερματική απόχρωση, είναι γενικά πιο δύσκολο να φτιάξεις την ίδια ποσότητα βιταμίνης D από το ηλιακό φως, οπότε θα πρέπει να λαμβάνεις καθημερινό συμπλήρωμα όλο το χρόνο”, λέει ο Martin Hewison, καθηγητής μοριακής ενδοκρινολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. “Μπορείτε είτε να πάρετε ένα αποκλειστικό συμπλήρωμα βιταμίνης D, είτε μια πολυβιταμινούχο κάψουλα. Η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων μπορεί επίσης να αντιμετωπίσει εν μέρει ανεπάρκεια βιταμίνης D – αλλά δεν αρκεί από μόνη της. ”

Μανιτάρια

Μανιτάρια
Μανιτάρια

“Το δέρμα των μανιταριών έχει τη δυνατότητα να παράγει βιταμίνη D όταν το φως του ήλιου το χτυπά, όπως και το ανθρώπινο και ζωικό δέρμα”, λέει ο Hewison. “Εάν αφήσετε μανιτάρια έξω να εκτίθενται στο φως του ήλιου (εάν είναι μέσα, τα τζάμια θα μπλοκάρουν τις ακτίνες UVB που χρησιμοποιούνται στη βιταμίνη D) σημαίνει ότι εμπλουτίζονται με βιταμίνη D. Ορισμένα μανιτάρια μπορούν πλέον να αγοραστούν και εμπλουτισμένα. ”

Ιχθυέλαιο

Λίγες τροφές είναι φυσικά πλούσιες σε βιταμίνη D. “Τα λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί, η ρέγγα και ο σολομός είναι η καλύτερη επιλογή σε μέτριες μερίδες κάθε εβδομάδα”, λέει ο Newton-Bishop. “Ο σολομός στην άγρια φύση παίρνει βιταμίνη D από το πλαγκτόν που τρώει, οπότε ο άγριος σολομός του Ατλαντικού, για παράδειγμα, θα είναι πλούσιος σε αυτό, ενώ ο σολομός που καλλιεργείται μπορεί να μην έχει πάρα πολύ. Φυσικά το άλλο πρόβλημα με τα ψάρια είναι ότι δεν απευθύνονται σε χορτοφάγους και vegans. Στην περίπτωση αυτή, η μόνη φυσική πηγή είναι τα μανιτάρια. ”

Εμπλουτισμένα τρόφιμα

Ορισμένα δημητριακά για πρωινό εμπλουτίζονται με βιταμίνη D και προστίθενται σε μερικά γιαούρτια. “Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ διαπίστωσαν ότι μια εθνική πολιτική ενίσχυσης ορισμένων τροφίμων όπως το αλεύρι σίτου θα μπορούσε να αντιμετωπίσει επαρκώς την έλλειψη βιταμίνης D.

Μουρουνέλαιο

“Μαζί με τα άλλα οφέλη των ωμέγα και λιπαρών οξέων, μια κουταλιά της σούπας μουρουνέλαιο παρέχει πολύ περισσότερα από την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, γι ‘αυτό είναι μια άλλη εναλλακτική λύση για να πάρεις ένα ειδικό συμπλήρωμα”, λέει ο Hewison.

Ακολουθήστε μας στο GOOGLE NEWS και αποθηκεύστε με το Αστεράκι για να μην χάνετε τα άρθρα μας!

Ίσως σε ενδιαφέρουν

Άντζελα Γκερέκου: νέα πρόεδρος του ΕΟΤ

Μαίρη Φρέση

Μαριέττα Χρουσαλά: Από την Βενετία στις αμμουδιές του Μαϊάμι

Jim Taylor

Σοκ στη Ρόδο: δύο αδερφές βρήκαν τραγικό θάνατο σε πισίνα

Μαίρη Φρέση

Τα σημαντικότερα γεγονότα σαν σήμερα 9 Οκτωβρίου

Μαίρη Φρέση

Βρέθηκε ανήλικος αιμόφυρτος σε επαρχιακό δρόμο

Μαίρη Φρέση

Σεισμός τώρα: Ταρακουνήθηκε και η Αθήνα ξανά

Μαίρη Φρέση

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία χρήστη. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να αποχωρήσετε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Περισσότερα